2020. nov 01.

4+1 kérdés ami megmutatja, hogy állsz az önbizalom terén!

írta: Jácint Csillag
4+1 kérdés ami megmutatja, hogy állsz az önbizalom terén!

Az önbizalom egy elég komplex és összetett dolog, sok különböző elemből tevődik össze, mint a legó vár. Te hogy állsz vele?

 

Az önbizalmat, a Jenga nevű játékhoz tudnám hasonlítani, amit minden kihúzott fakocka, egyre jobban meggyengít, amíg össze nem borul. Itt természetesen vissza is lehet építeni, nem úgy mint a játékban, de ez időbe és energiába kerül.

Az önbizalomra nagy szükség van, mert nélküle gyengének és elveszettnek érezheted magad.

Nem tudsz NEM-et mondani? Kerülöd a konfliktus helyzeteket? Inkább nem mondod ki a véleményed, nehogy megsérts vele másokat? Mindenki mást magad elé sorolsz? Ezek mind az önbizalom hiányát jelzik. De ezek csak a bemelegítő kérdések voltak. :)

pexels-the-lazy-artist-gallery-3307862.jpg

1. A skála

Az önbizalmat azért  szokták beskálázni, hogy mérhető legyen a fejlődés szintje. Ezer különböző módja lehet ennek. Van, aki póló méretekben méri. Van, aki 1 és 5, vagy 1 és 10 között számozza fel. Van, aki méterekben, centikben és milliméterekben. Ezek csak azok, amikről én hallottam. Ki tudja, még hány féle verzió létezik. Sokan azt érzik nem lehetséges, mert: "mihez mérjem"? Mérd magad, az előző napi önmagadhoz és akkor már érezhető lesz a különbség. Most kérlek, tedd fel magadnak a kérdést...

Hányasra értékelnéd az önbizalmad egy 1 és 5 közötti skálán? (1 - Nincs Önbizalmam, 5 - Szuper erős önbizalmam van)

 

2. Önvizsgálat

Az énkép, nagyon fontos és egyik tartó pillére az önbizalomnak. Magaddal jóban lenni, az egyik legnehezebb és egyben a legjelentősebb dolog, mert te leszel ott önmagaddal, mint legjobb barátod az életed minden percében és magadra tudsz számítani bárhol, bármikor. Ezért fontos tisztában lenned azzal, hogy mik az erősségeid, gyengeségeid, hol tartsz és hova szeretnél eljutni. Ehhez van a következő kérdés:

Ki vagyok Én?

 

3. Önelfogadás

Elfogadni Önmagad olyannak amilyen vagy, nem egyszerű. Nem vagyunk egyformák, mind kinézetileg, mind szellemileg, mind lelkileg. Van, aki törékeny lelkű, van aki szikla szilárd lelkiekben, de nem tetszik a külseje saját magának és ez csak néhány a rengeteg lehetőség közül. A legfontosabb, hogy magaddal összhangban legyél, ezért el kell fogadnod magad olyannak, amilyen vagy. Tudom miről beszélek, mert nekem is vannak olyan tulajdonságaim, amikkel nagyon nehezen békéltem meg, de ma már úgy tekintek ezekre, mint az egyéni vonásaimra. Kérdezd meg magadtól:

Elfogadom magam?

4. Önmagadba vetett hit

Amikor nehézségekkel küzdöttem az életemben, megfigyeltem, hogy miket mondok magamnak és rengetegszer feljött egy bizonyos mondat részlet: "eddig is megoldottam valahogy". Ez a későbbiek folyamán, amikor egyre mélyebben bele ástam magam az önfejlesztésbe, egyre többször jött velem szembe és az egyik könyvben, Önmagamba vetett hitnek nevezték meg. Ekkor jöttem rá, hogy ebből merítettem magamnak lelki erőt a megpróbáltatások leküzdéséhez. Szóval nagyon fontos, hogy higgy magadban és a hited melletted lesz, amikor nehéz pillanatok várnak rád. Jöjjön az ehhez kapcsolódó kérdés...

Elhiszem, hogy képes vagyok bármire?

+1. A Cselekvés ereje

Ha valamit el akarsz érni és véghez akarsz vinni, ahhoz cselekedni kell. Ugyan ez igaz arra is, amikor fejlődni, vagy fejleszteni szeretnéd magad. Sok embertől hallottam már, hogy: "Sokáig gondolkodtam rajta, mire erőt vettem magamon", vagy "Nem volt elég bátorságom, hogy hamarabb lépjek". Pedig a legjobban megtérülő befektetés, mindig te magad vagy.

  • Ha több az önbizalmad, képes leszel meghúzni a saját határaid.
  • Több lesz a bátorságod megtenni, amit már rég meg szerettél volna.
  • Hamarabb képes leszel NEM-et mondani másoknak.
  • Határozottabb és céltudatosabb leszel.
  • Képes leszel értékelni mindazt, ami benned rejlik.
  • A barátodként fogsz tekinteni magadra.

Bőven lehetne még ide sorolni példákat, de ide kérdéseket ígértem, íme:

Mi tart vissza, hogy jobb önmagad légy, mint tegnap?

 

Ha ezeket a kérdéseket felteszed magadnak és meg is válaszolod kifejtve, kapsz egy képet magadról és arról, hogy áll jelenleg az önbizalmad. Az önbizalom rengeteg olyan apró kis pluszt ad hozzád, ami képes megnyerni neked egy állást, egy randin felkelteni a partner érdeklődését, egy új kapcsolatot felépíteni, vagy egy régit helyre hozni. Ez nem varázslat vagy ilyesmi. Nézz meg egy sztárt, amikor végig vonul a vörös szőnyegen, vagy a kedvenc sportolódat, amikor kivonul élete legfontosabb szerepléséhez. Az önbizalom adja meg nekik az erőt és a bátorságot, hogy helyt álljanak bárhol, bármikor, bármivel vagy bárkivel szemben. Ez az Önbizalom esszenciája.

 

Keress bátran, ha többet szeretnél megtudni erről, vagy úgy érzed, valamelyik területen elakadtál. Szívesen állok rendelkezésedre! :) Ha van kedved nézz be a weboldalamra, vagy nézz körül a Facebook-oldalamon, ahol értékeléseket is találsz a klienseimtől, vagy lépj be most induló csoportomba. Legyen csodákkal teli napod!

 pexels-karolina-grabowska-5398878.png

 

 

 

 

Szólj hozzá